
MIKS FACEBOOK REKLAAM TULEMUSI EI TOO? đ€Ż
Kas oled kunagi vihastanud, sest Facebook reklaam ei ole sulle soovitud tulemusi toonud?
Ma usun, et enamus ettevÔtjaid on oma ettevÔtlusteekonna mingis etapis taolist pettumust kogenud.
Tegelikult ei ole see sugugi haruldane olukord.
PÔhjuseid, miks Facebook reklaam soovitud tulemusi ei too, vÔib olla mitu.
Selles blogipostituses jagan sinuga nelja enamlevinud pÔhjust, et teaksid mis need on ja kuidas neid jÀrgmisel korral vÀltida.
Loe edasi!
Hei, mina olen MarlĂ©n, BRANDFLIXi turundusstrateeg. BRANDFLIXis on meie eesmĂ€rk aidata vĂ€lja tuua ettevĂ”tete eripĂ€ra(d), et nad saaksid oma turundussĂ”numitega kĂ”netada erinevates ostufaasides olevaid sihtgruppe. Me usume, et igal heade kavatsustega ettevĂ”ttel on vĂ€hemalt ĂŒks unikaalne mĂŒĂŒgiargument, mida konkurendid ka parema tahtmise juures jĂ€ljendada ei suuda.
Kuna seda blogi loevad ettevĂ”tjad ja turundajad, siis enne kui jĂ€tkan, soovin selgitada ĂŒhte olulist seisukohta turundusest:
Â
TURUNDUS EI OLE MĂĂK!
Â
Turunduse eesmĂ€rk on juhatada sihtgrupp ettevĂ”tte mĂŒĂŒgiprotsessi.
Â
Nii lihtne see ongi. Sellegi poolestâŠ
Â
Kui turundus- ja mĂŒĂŒgiprotsess on hĂ€sti ĂŒles ehitatud, siis aitab turundus mĂŒĂŒgitehinguid kiiremini lukku lĂŒĂŒa.
Â
Siit jÔuamegi enamlevinud probleemide juurde, mistÔttu ettevÔtja vÔib tunda, et Facebook reklaam tema puhul ei ole toiminud.
Â
PROBLEEM #1 - ebareaalsed ootused.
Paljud ettevĂ”tjad ootavad, et nende Facebook reklaamid toovad neile kohe suure hulga uusi kliente ja tĂ”stavad nende mĂŒĂŒginumbreid. Kuid reklaamide tegemine ei ole nii lihtne, nagu paljud arvavad. Reklaamide tĂ”husus sĂ”ltub mitmetest erinevatest teguritest, nagu:
Sihtgrupp â kas reklaam jĂ”uab Ă”igete inimesteni ja kas see vastab nende huvidele ja vajadustele.
ReklaamisĂ”num â kas see on selge, veenev ja kaasahaarav.
Toote/teenuse hind â mida kĂ”rgem hind, seda rohkem vajab potentsiaalne klient aega ostuotsuse tegemiseks. Mida madalam hind, seda kiiremini ta vĂ”ib tegutseda.
Reklaamikanal â millist kanalit reklaamiks kasutatakse. SihtrĂŒhmad tarbivad reklaame erinevalt. SeepĂ€rast on oluline valida Ă”ige sihtrĂŒhma jaoks sobiv kanal.
Visuaal â kui hĂ€sti aitab visuaalne aspekt reklaamil silma paista ja sihtrĂŒhma tĂ€helepanu köita.
Kordamised â Kui sageli sihtgrupp reklaami nĂ€eb. Turunduses kehtib REEGEL 7. See tĂ€hendab, et potentsiaalsed kliendid peavad reklaami nĂ€gema/kuulma vĂ€hemalt 7 korda, enne kui nad otsustavad toote/teenuse ostmise osas midagi ette vĂ”tta.
Eelarve â Reklaami tĂ”husus sĂ”ltub ka sellest, kui palju raha ettevĂ”te reklaamikampaaniasse investeerida otsustab. Reklaamieelarve moodustab turunduseelarvest vaid ĂŒhe kulude kategooria. Sellega kaetakse tavaliselt meedia ostmise/loomise, reklaamiagentuuri teenuste ja igal vastaval platvormil reklaamide esitamise pĂ”hikulud.
SeetĂ”ttu on oluline olla realistlik ja mitte seada endale ebareaalseid ootusi. MĂ”nikord loodavad ettevĂ”tted saada suurepĂ€raseid tulemusi vĂ€ga vĂ€ikese eelarvega. MĂ”nikord ootab ettevĂ”tja reklaamikampaania kĂ€ivitamise jĂ€rel kohe suurt edu. Kuid tegelikkuses vĂ”tab tavaliselt aega, et kampaania jĂ”uaks sihtrĂŒhmani, saavutaks kliendibaasi ja tĂ”staks ettevĂ”tte brĂ€ndituntust.
Â
PROBLEEM #2 â strateegia puudumine.
Paljud ettevĂ”tjad ei tea, kuidas reklaamid töötavad ja milline peaks olema nende strateegia, et eesmĂ€rkideni jĂ”uda. Sageli mĂ”tlevad nad reklaamide avaldamisel iseenda ja oma vajaduste peale, jĂ€ttes sihtgrupi vajadused ja soovid tahaplaanile. SeetĂ”ttu on oluline Ă”ppida tundma oma sihtgruppi ning mĂ”ista millises ostufaasis nad parajasti viibivad. See teadmine aitab ehitada ĂŒles reklaame, mis kĂ”netavad potentsiaalseid kliente Ă”igel hetkel ja juhatavad nad mĂŒĂŒgitehingu sĂ”lmimisele lĂ€hemale.
EttevĂ”tja eesmĂ€rk ei peaks mitte kunagi olema mĂŒĂŒgitehingu peale surumine ĂŒkskĂ”ik millise hinnaga, vaid juhatama sihtgruppi lĂ€bi erinevate ostufaaside ja pakkuma lahendust hetkel, kui potentsiaalne klient selleks valmis on. Tundes turundusstrateegiaid, saab ettevĂ”tja seda protsessi omalt poolt kiirendada ja julgustada sihtgruppi ostuotsust tegema.
Â
PROBLEEM #3 â ei testita reklaame.
Sageli valivad ettevÔtjad reklaami visuaali selle jÀrgi, mis neile endale kÔige rohkem meeldib. Ka reklaamtekstide kirjutamisel lÀhtutakse enda eelistustest. Kuid see, mis meeldib ettevÔtjale, ei pruugi sihtgrupile korda minna.
A/B testimine on meetod, mis vÔimaldab Metas vÔrrelda kahte vÔi enamat versiooni sama reklaami kohta ja nÀha, milline neist on tÔhusam, et sellega siis juba kindla peale vÀlja minna.
Â
PROBLEEM 4 â ei koguta statistikat ega jĂ€lgita andmeid.
Paljud ettevÔtjad panustavad raha Facebook reklaamidele, kuid ei jÀlgi tulemusi. Nad ei tea, millised reklaamid toimivad ja millised mitte. Ilma kogutud andmeteta on raske teada, mida tuleks muuta, et soovitud tulemusi saavutada.
Â
Milline on siis lahendus?Â
Turunduses kĂ€ib pidev strateegiate loomine ja testimine. Selleks, et reklaam toimiks on tarvis seada konkreetne eesmĂ€rk, mille pĂ”hjal reklaami sisu ĂŒles ehitada ning hakata andmeid jĂ€lgima. Mida vĂ€hem on ettevĂ”te turul tegutsenud vĂ”i mida vĂ€hem andmeid ta varem on kogunud ja analĂŒĂŒsinud, seda rohkem vĂ”ib kuluda aega, et soovitud tulemusi saavutada.
Kui oled oma reklaamistrateegia korralikult lĂ€bi mĂ”elnud ning jĂ€lgid ja analĂŒĂŒsid andmeid, siis vĂ”id soovitud tulemusi oodata. Sinu mĂŒĂŒginumbrid kasvavad, brĂ€ndituntus tĂ”useb ning sa saavutad edu.
Â
Mida uut reklaamitegemise kohta teada tahaksid saada?
Kirjuta meile kommentaarikasti! đ
Â
Â
Tule ja Ôpi looma reklaampostitust. Kasuta meie skripti ja kontseptsiooni, mis aitavad sul reklaampostituse kaudu jÔuda tulemusteni, mida 2023ndal aastal oma ettevÔttes saavutada soovid. Vaata videokoolitust kohe SIIN.