Miks ettevõtjana avalikult oma teadmisi jagada

Ettevõtte bränding -

Miks ettevõtjana avalikult oma teadmisi jagada

Miks peaks ettevõtja oma teadmisi üldse teistega jagama? Miks ei võiks kõike õpitut ja läbikogetut ainult enda teada hoida? Või keskenduda ainult toote/teenuse lisaväärtustest rääkimisele?

Tugeva brändi loomine ja säilitamine on iga ettevõtte edu jaoks ülioluline. Kui kaubamärk on usaldusväärne ning mõjub muud moodi positiivselt, siis tahavad inimesed selle ettevõtte tegemistest osa saada. Ettevõtte jaoks tähendab see müüginumbrite suurenemist ja paremaid tulevikuväljavaateid.

Teadmiste kogumine pelgalt iseenda jaoks on tühine, kui neid ei jagata edasi teistele inimestele, kes saaksid seeläbi võimaluse midagi paremaks muuta. Teadmiste väärtus seisneb selles, kui neid teistega jagatakse.

 

Teadmistel ise ei ole väärtust.

 

Teadmiste jagamine on väärtuslik.

 

Kuidas annab avalik teadmiste jagamine ettevõtjale võimaluse tarbijates enda vastu usaldust kasvatada ja oma brändi tugevdada?

Alljärgnevalt toome välja 3 kasutegurit:

 

#1 Paremad valikud

Inimesed tahavad õppida teistelt inimestelt, sest see aitab neil oma eludes paremaid valikuid teha. Kui tarbijad saavad osa neile huvi pakkuva ettevõte taga olevate inimeste teadmistest ja kogemustest, siis ei pea nad iga kord hakkama ise jalgratast leiutama, vaid saavad osa nutikatest lahendusest, mis aitavad neil oma probleeme lihtsamini lahendada ning eesmärke efektiivsemalt saavutada. Ettevõte, kes aitab inimesetel teha nende eludes paremaid valikuid, on positiivselt külgetõmbavam, võrreldes ettevõtetega, kes oma teadmisi ja kogemusi kiivalt endale hoiavad.

 

#2 Aeg

Teiste inimeste kogemustest õppimine aitab võita aega. Tarbijatel ei pruugi olla aega ega tahtmist igat ämbrit ise läbi kolistada või sobivaima toote/teenuse leidmiseks kõiki variante läbi katsetada. Jagades ettevõtjana oma teadmisi, kogemusi ja soovitusi, annad neile kiirema ülevaate sellest, mis toimib hästi või milliste takistustega peaks arvestama. Seega aitad oma teadmiste jagamise kaudu oluliselt säästa tarbijate aega, et nad saaksid oma otsuseid paremini läbi mõelda ja analüüsida, enne kui nad oma lõpliku valiku teevad.

 

#3 Turvatunne

Zig Ziglar on öelnud: “Sa saavutad elus kõik, mida soovid, kui aitad inimestel saada seda, mida nad soovivad.” Ettevõtja, kes ajab taga ainult suuri kasuminumbreid, kuid ei ole ise valmis omalt poolt midagi vastu andma, ei saavuta ilmselt suurt poolehoidu. Jagades oma teadmisi ja kogemusi, tunnevad inimesed, et sinu ettevõtte näol on tegemist turvalise valikuga.

 

Mõtle korraks tagasi ajale, mil sulle pakkus huvi mingi toode või teenus, kuid mille müüja näol ei olnud tegemist laialdaselt tuntud ettevõttega. Sul võis olla ülevaade selle toote või teenuse lisaväärtustest, kasutamistingimustest ja hinnast, kuid puudus julgus või kogemus otsustamiseks. Võib olla tahtsid lihtsalt rohkem teada, kes on need inimesed selle ettevõtte taga. Just praegu on mõned inimesed sarnases olukorras, nagu sina kunagi. Võib olla tunnevad nad just sinu toote või teenuse vastu huvi, kuid vajavad lihtsalt kinnitust, et teha enda jaoks õige otsus. Selleks võib piisata ühest artiklist, blogipostitusest või videost, milles ettevõtjana oma teadmisi ja kogemusi jagad.

 

Vaata SIIT tasuta online seminari, kuidas brändistrateeg Küllike Pihlap jagab oma kogemusi ja teadmisi ettevõtte brändingu põhitõdede kohta.  

Kui soovid ettevõtjana ise oma teadmisi jagada, aga sul puudub sobiv salvestusruum või tehnika, siis võta meiega ühendust SIIN ning me tuleme sulle appi.


Leave a comment