5 valearvamust ettevõtte brändingu kohta

Ettevõtte bränding -

5 valearvamust ettevõtte brändingu kohta

Olenemata sellest, millises valdkonnas tegutsed, selleks et olla tarbijate jaoks esimene valik, on kriitiliselt tähtis ettevõtte bränding. Ükskõik kas kasutad klientidega suhtlemiseks sotsiaalmeediat, kodulehte, uudiskirju, blogipostitusi vms. Õige sihtgrupini jõudmiseks on tähtsaim pusletükk selgelt äratuntav brändisõnum.

Kui sul on brändi loomisega raskusi, siis tea, et sa ei ole üksi. Kui me BRANDFLIXiga alustasime, siis olid meil olemas loomingulise sisu loomise ja turundamise oskus. Nii nagu paljud teisedki ettevõtjad, tõmbasime ka meie võrdusmärgi brändingu ja turunduse vahele. Vesteldes aga pikaaegsete kogemustega brändistrateegiga sai üpris kiiresti selgeks, et kuigi neil kahel on sarnaseid omadusi, siis päris nii see tegelikult ei ole.

Saime teada, et enne kui hakata oma tooteid ja teenuseid turundama, on kriitilise tähtsusega oluline määratleda, kuidas inimesed meie ettevõtet tajuvad. Milliseid emotsioone see nendes esile toob ja kuidas nad meid paljude teiste ettevõtete seast ära tunnevad.

Ekslikud arvamused ettevõtte brändingust

Ettevõtjad arvavad tihti ekslikult, et

1. Logo ongi bränding. Brändieksperdid ütlevad aga, et logo on äri jaoks vaid kasulik sümbol.

2. Samuti arvatakse, et kui inimesed räägivad mõne ettevõtte tootest, siis räägivad nad selle ettevõtte brändingust, kuid ka see on vale – tegelikkuses räägivad nad lihtsalt, üllatus-üllatus, tootest.

3. Arvatakse veel, et bränding tähendab ettevõtte poolt klientidele antud lubadust. Selles on pisut tõetera sees, kuid ekspertide sõnul see brändi nimetust siiski ei kanna.

4. Samuti ei tähenda bränding reklaamikampaaniat

5. ...ega ettevõtte sloganit.

 

Ettevõtte bränding tegelikkuses

Bränd on kõhutunne, mis tarbijatel tekib seoses mingi toote, teenuse või ettevõttega. See jõuab nende pähe ja südamesse. Igal inimesel tekib oma “kõhutunne”, seega võib öelda, et bränding on ettevõtte maine. Mida sarnasem “kõhutunne” tarbijatel tekib ja mida kasulikum see ettevõttele on, seda parem bränding.

Me võime postitada sotsiaalmeediasse ilusaid pilte, avaldada viimistletud videoid ja rääkida lugusid, kuid see ei ole bränding. Bränding on ettevõtete poolt loodud ja avaldatud sisu tulemus – mis tunde see inimestes tekitab. Ettevõtjad, kes ei mõtle sellele ei tea tegelikult mida nad teevad.

 


Leave a comment