Facebooki postitus, mis paneb hetkeks peatuma

facebooki postitus, Sotsiaalmeedia -

Facebooki postitus, mis paneb hetkeks peatuma

Kas oled ettevõtjana kogenud hetki, kus kukalt kratsides endalt küsid: “Mida täna sotsiaalmeediasse postitada?” Tuttav tunne, kas pole? Fännilehtedel domineerivad tihti promopõhised postitused. Kuna selline taktika ei too aga soovitud tulemusi, siis võib tekkida arvamus, et Facebooki postitus, või veelgi hullem - sotsiaalmeedia ei tööta. Ometi kasutab erinevaid sotsiaalmeedia platvorme täna 3,9 miljardit inimest üle maailma. Neist populaarseim on Facebook, mida kasutab 2,9 miljardit inimest. Samas on ka ettevõtteid, kelle postistustele sihtgrupp hoogsasti kaasa elab ja kelle online´i müük rasketest aegadest hoolimata jõudsasti kasvanud on.  
Mida nemad siis teisiti teevad? Kuidas sina saaksid sarnaseid tulemusi? 

 

Alusta turu-uuringust 

 

Turu-uuring on sihtgrupi tundmise jaoks ääretult oluline tegevus, et luua sisu, mis sinu jälgijaid kõnetaks. Võib olla oled kuulnud ütlust: “Keelepeksja räägib teistest, igav inimene räägib endast, aga suurepärane vestluskaaslane räägib sinust.” Sinu jälgijad tahavad, et räägiksid neist, sest see paneb neid sinu ettevõtte ajajoonel scrollides peatuma. Kui nad peatuvad, siis tahavad nad näha ja kuulda, mis sul neile öelda on. Põhjus peatumiseks on lihtne - jutt käib ju neist ja sellest, kuidas nad endi või oma lähedaste jaoks midagi paremaks saavad muuta. Teine võimalus, nad leiavad midagi põnevat või meelelahutuslikku, mida sõpradele edasi jagada.  
 
Olenemata ametlikuna näivast väljendist “turu-uuring”, ei pea seda kartma. Turu-uuring ei pea olema mitmesaja leheküljepikkune dokument. See peaks sisaldama lihtsaid küsimusi sinu ettevõtte potentsiaalsete klientide kohta. Vastused aitavad saada selgemat ülevaadet inimestest, kes sinu tooteid ja/või teenuseid tahavad ja vajavad. Oluline on siinjuures küsida küsimusi, mis annavad sulle vajaliku informatsiooni, mida saaksid oma turundussõnumites edaspidi kasutada.

Esialgu võib see sulle ajaraiskamisena tunduda, kuid mõtle korraks: inimesed tõmbavad ligi endasarnased inimesi. Seega, kui oskad oma jälgijatele peegeldada tagasi neid endid, siis oled pälvinud nende tähelepanu. Teadagi on tähelepanu äratamine esimene samm müügi tegemise suunas – lisaks sellele, et teenida klientide usaldus, imetlus ja lojaalsus.  
 

Lihtne näide


Oletame, et sinu ettevõte pakub massaažiteenust. Peale teist või kolmandat fännilehel avaldatud promopostitust muutub see sihtgrupi jaoks igavaks, sest see ei paku nende jaoks mitte mingisugust väärtust. Samuti ei tõmba puhtalt rahateenimisele üles ehitatud facebooki positus tähelepanu, sest neil ei ole antud infoga midagi edasi teha.

Kuigi online ostlemine näitab tugevat kasvutrendi ja Statista andmetel poodles 2021ndal aastal online´is 2,14 miljardit inimest, ei tähenda see, et kogu sinu sihtgrupp iga müügipakkumise peale koheselt on valmis reageerima.

Tiheda konkurentsi tõttu on kriitiliselt tähtis tunda oma sihtgruppi ja valmistada neid ette hetkeks, mil neil sinu teenust vaja on. Või veelgi parem – tekitada neis sinu teenuse järgi soovi enne, kui neil seda vaja on.  
 
63% ostudest saab alguse online´is (Thinkwithgoogle, 2018). Kui 1-5% sihtgrupist võivad oma ostuteekonnal olla jõudnud tehingu tegemise punkti, siis ülejäänud 95% võivad viibida ostuteekonna erinevates staadiumites. Ettevõtjana on sinu kohus tunda oma kliendi väärtuse teekonda. Sa ei taha ju kaotada inimesi, kes sinu käest juba üks kord on ostnud? Usume, et ettevõtjana soovid, et neist saaksid entusiastlikud püsikliendid ja rahuolevad tarbijad, kellele ka tulevikus müüa, kes räägiksid sinu toodetest ja/või teenustest edasi oma sõpradele ja tuttavatele ning juhataksid uued potentsiaalsed kliendid sinu ostutsükli stardipunkti. Milleks siis keskenduda ainult promopakkumiste avaldamisele ja suunata need vaid ühele väikesele osale sihtgrupist?  

 

Küsimused, millega alustada turu-uuringut

 

Siin on mõned küsimused, millele vastuste leidmine aitab sul sihtgruppi paremini tundma õppida 

Taust 

  • Kes ta on? (vanus, sugu, haridus, amet)
  • Millised raamatud/ajakirjad/tv/raadiosaated/podcastid jne talle meeldivad?
  • Kas ja millistest kultuuriüritustest vms sündmustest ta lugu peab? 
  • Mis on tema suurimad hirmud?  
  • Millised on tema suhted perekonnaga/sõpradega/töökaaslastega?  

Eemärgid 

  • Mida Sinu sihtgrupp tahab? Mis teda käivitab? Mida ta on valmis ohverdama?
  • Mis teda tagasi hoiab?
  • Millised on tema nõrkused, unistused?  

 

Sihtgrupi kohta info kogumine 

See on lihtsam kui arvata oskad – sa võid koguda nende kohta informatsiooni Internetist. Ole kohal gruppides, kus nad arvamust avaldavad ja loe ridade vahelt vastuseid. Sa võid vestelda olemasolevate klientidega telefoni teel või viia läbi uuringuid ja küsitlusi oma meililistis olevate liikmete seas. Sa võid luua facebooki postitusi, mis aitavad jälgijaid paremini tundma õppida ning neid seeläbi kaasa haarata. Ole loominguline.  
 
Online müük näitab jätkuvalt tugevat kasvutrendi. 
Me kõik teame, et sotsiaalmeedias kogutud laigid, jagamised ja kommentaarid ei maksa meie arveid, kuid tähelepanu tõmbav ja väärtust pakkuv sisu kasvatab ettevõtte ja sihtgrupi vahelist usaldust. Müügiprotsessi juhatamiseks on oluline rakendada strateegiliselt läbimõeldud tasulisi reklaame, kuid ka nende puhul on oluline lahendust pakkuv sõnum.  
 
Selleks, et sihtgrupp ostuotsuse teeks, on tarvis usaldust. Sihtgruppi kõnetav ja läbimõeldud Facebooki postitus aitabki seda usaldust luua, -kasvatada ja -hoida. Tasuliste reklaamidega esitad kutse tulla juba nende jaoks tuttava teenusepakkuja juurde, mis muudab müügiprotsessi turvaliseks.  
 
Vajad sotsiaalmeedia turundamisel abi? Vaata lähemalt SIIT!

 


Leave a comment